2016-09-22

Tillbaka in action

Nu var det 10 månader sedan jag skrev här.
Har varit aktiv på en annan blogsida. Tänkte att jag skulle testa något nytt och tyckte det var spännande i början med en ny sida. Men sen slog det mig att, jag orkar fasen inte.

Känner mig lite smått virrig. I känslor och tankar.
Det är mycket på jobbet, mycket stress och en del ångestladdade känslor inför varje ny arbetsdag.
Denna hösten kommer bli kaotisk och extremt mycket blandade känslor.

Men det kommer också bli lärorikt. Så det ser jag fram emot lite kan jag ju säga.


I helgen skall vi fira av L, då han fyller 5 år.
Tror ni han ser fram emot det? Ojah.
Men det är en stress det med. Då lägenheten skulle behöva fixas innan det.
Badrumsrenovering som fortfarande inte är klar, vattenskador pga ett trasigt rör under trappen.
Detta kan vi inte ens göra något åt då det är föreningens rör och det är dem som skall ordna med det.
Så, hur långt har de kommit på 1½ månad?
De har kollat... två gånger.. De har fuktmätt 1 gång.
De har lagat röret... för två dagar sedan kom de och rev upp golvet.
Igår blev det fuktmätning igen. Konstaterade att inget nytt golv får läggas förrän betongen torkat helt.
1½ vecka. Woho?... Detta är kanske inte det absolut roligaste man väntat på.
Det står saker legit överallt!

Men, det är väl bara göra det bästa av situationen och försöka lösa det.
Kalas blir det oavsett.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar